A Cartoon Network Klímabajnokok kampánya a „sok kicsi sokra megy”-elven a gyerekek olyan kihívásokkal találkoznak, amelyek nagy változásokhoz vezethetnek.
18 nyelven Európa-, Közel-Kelet- és Afrika-szerte indult el a Klímabajnokok kampány és a következő hónapokban újabb és újabb elemekkel jelentkezik. A kezdeményezés szakmai hátteréről a WWF nemzetközi természetvédelmi szervezet szakértői gondoskodnak.
A kampány elsődleges célcsoportja 6-12 éves gyerekek, célja pedig, hogy ez a korosztály figyelemfelkeltő és konsturktív módon találkozzon napjaink egyik legfenyegetőbb problémájával, klímaváltozással. Hiszen sosem késő elkezdeni odafigyelni környezetünkre, és a kis lépések is hozzájárulnak ahhoz, hogy Földünk élővilága fellélegezhessen.
A gyerekek a cartoonnetworkclimatechampions.com oldalon válhatnak klímabajnokká. A környezettudatosságra nevelő videók, kvízek, játékok és kihívások, amelyek segítségével a gyerekek közérthető és szórakoztató módon ismerhetik meg a klímaváltozás és a környezetszennyezés összetett jelenségét, valamint megoldásait, a WWF közreműködésével készültek.
Szerintem fontos, hogy mi szülők is támogassuk a gyerekeinket abban, hogy változásokat indíthassanak el. Akár a család életében, akár társadalmi folyamatokban, szemléletváltozásokban. A Klímabajonokok jó apropó, hogy fontos témákról beszélgessünk, hogy megtegyük, azokat az apró lépéseket, amelyek kisebb vagy akár nagyobb erőfeszítést igényelnek tőlünk, és egy élhető jövő felé vezetnek.
A gyerekek számára készült kihívások az újrahasznosítás, tiszta energia, környezetbarát utazás, a vizek, a fák, az állatok védelme, energiamegtakarítás, egészséges étkezés témacsoportok köré épülnek. A feladatok nemcsak otthonra, hanem az iskolára és a helyi közösségekre építve is készültek, ezzel is támogatva a tanárok számára a környezet- és természetvédelmi edukákciót.
A mai gyerekek elképesztően érzékenyek a klímaváltozás témájára, rengeteget hallanak róla, gyakran sajnos kontextus és felnőtt magyarázata nélkül. Az ijesztő szavak és képek sokuknál akár szorongást is okozhatnak. A Klímabajnokok applikáció kiváló módja annak, hogy feloldjuk bennük ezt a szorongást azáltal, hogy aktívan is hozzájárulhassanak a környezetük és a természet védelméhez, és valós idejű visszajelzést kapjanak arról, hogy az az apróság is számít, amit most ők tenni képesek a változásért. Az, hogy mindez mesés formában és viccesen történik, csak még könnyebbé teszi számukra az esetleges szorongások elengedését – mondta a kampányról Gigler Dóra, a WWF Magyarország környezeti nevelési szakértője.
A Klímabajnokok site-on valós idejű térkép mutatja, hogy a világ mely országában milyen kihívásokat fogadtak el és teljesítettek. Vanessa Brookman, a WarnerMedia gyermektartalmakért felelős EMEA-régiós igazgatója kiemelte, hogy „a klímaváltozás különösen fontos tényező a fiatalabb nemzedék számára, amellyel sokuk tisztában is van, ám nem feltétlenül ismerik a változás elérésének módjait. Izgatottan várjuk, hogy a közönségünknek bemutathassuk ezeket a Klímabajnokok segítségével, amely a Cartoon Network valaha volt legambiciózusabb kampánya a régióban.”.
Kate Norgrove, a WWF UK kampányokért felelős igazgatója hozzátette: „a gyerekek tudásszomja és tettvágya csillapíthatatlan, ha a klímavédelemről van szó, és ők bolygónk legszenvedélyesebb védelmezői. Minket a WWF-nél folyamatosan ösztönöz a fiatal támogatóink lelkesedése a Föld megmentése iránt. Fontos, hogy bolygónk jövőbeli védelmezői ne csak törődjenek a klímavédelemmel, de meg is értsék a klímaváltozás okait és az ezekre alkalmazható megoldásokat is, ezért csatlakoztunk a Cartoon Network kampányához.”
A kampány részeként a Cartoon Network a WarnerMedia hírcsatornájával, a CNN-nel is együttműködik. A partnerség részeként fiatal európai, közel-keleti és afrikai klímavédőkkel készülnek interjúk, akik inspirálhatják a jövő klímabajnokait.