Fodor Ákos 1945. május 17-én született Budapesten. 1968-ban végzett a Liszt Ferenc Zeneművészeti Főiskolán, majd a Zeneműkiadónál kezdett el szerkesztőként dolgozni. 1978-ban jelent meg első verseskötete Kettőspont címmel majd ezt követte az Idéző jelek, 1979 (versek, műfordítások); Hasadó anyag, 1982 (versek, alkalmazott szövegek); Képtelenkönyv, 1986 (versek, Rózsa Edit képeivel); Jazz, 1986 (versek, műfordítások); Akupunktúra, 1989 (versek); Lehet, 1995 (versek); Dél után, 1997 (versek); Macuo Basó: Százhetven haiku, 1999 (műfordítások); Addig is, 1999 (versek); Buddha Weimarban, 2002 (versek); Szó-Tár, 2003 (válogatott versek); Még: mindig, 2006 (versek); Pontok, 2008 (válogatott versek); Gonghangok, 2009 (versek); Gongklänge, 2010 (Wieser Verlag); Kis téli-zene, 2013 (versek); Szabadesés, 2014 (versek); Das Leben ist möglich, 2014 (versek, Wieser Verlag, társszerzők: R. Jurolek, A. Basic).
A haiku a japán költészet jellegzetes versformája: kötött verselésű, háromsoros, 17 szótagból álló versek, amelyek a lényeget ragadják meg.
A Beköszönő után íme 10 haiku Fodor Ákostól, amelyet nagyon szeretek:
PONT
szórakozottan
másvalaki arcával
mosolyodtam el
SZEMELVÉNY A NAGY RECEPT-KÖNYVBŐL
A főzés egyik
titka, hogy ne gondolj a
mosogatásra.
VISZONY (V)
megtapintom el-
érhetetlenségedet
és átmosolygok
AXIÓMA
egy Tökéletes
Nap sem csak tökéletes
percekből épül
IDŐTLEN IDŐ
„Állj meg, te óra”
(K. D.)
hibátlannál szebb
combjaid háromnegyed-
hármat mutatnak
HÁZASSÁGI EMLÉK-MŰ
van, mikor t i s z t á b b
eltörni egy tányért, mint
elmosogatni
AXIÓMA
hommage à P. H.
Szerelem az, ha
ébredned is jó azzal,
akivel alszol.
BÚCSÚ: MOSOLY
A szerelemről
csak jót és rosszat tudok
mondani – mást nem
MAGÁNSZABÁLY
Veszteni? nyerni?
– ne, soha! csak játszani
szeretnék. Mindig.
HÍREK; IDŐJÁRÁSJELENTÉS
kongó bádogon
jégszemek kopognak: épp
zajlik a semmi
Forrás: 1113 Fodor Ákos haiku