A könyv, amelyet Dániában először betiltottak, majd kötelező olvasmánnyá tettek: Semmi és a Fontos Dolgok Halma a Bábszínházban. Janne Teller ifjúsági regényéből, a Semmiből készült bábszínházi előadás. (Itt bele tudsz olvasni a regénybe>>>) A zenés-bábos pszichothriller érdekessége, hogy Kiss Tibor (Quimby) a darab elejére írt egy dalt és előadásban további Quimby dalok hallhatóak. Látatlanban ajánlani valamit, igen nagy merészség és én mégis erre vetemedem. Tudom, érzem, minden jel arra mutat, hogy a Semmi nem csak könyvben felkavaró, hanem bábelőadásban is. A regény nagyon jó alap, szinte elképzelhetetlen, hogy rossz előadás kerekedjen belőle. A szemét kis Pierre Anthon nihilizmusára adott válaszok nem csupán az élet értelmét keresik, hanem annál sokkal többet. Tettekről és következményekről, jóról és rosszról, féktelenségről és gátlástalanságról… A bábok és a színpadképek karakteresek és kicsit félelmetesek, akárcsak az a szituáció, amibe a gyerekek keveredtek és a Fontos Dolgok Halmára hordják a számukra fontos dolgokat. Rikke-Ursulának a copfjaitól, Gerdának a hörcsögétől kell megválnia. Kettejük még kegyetlenebb követelésekkel áll elő: Anna-Linek örökbefogadási bizonyítványa, a kis Emil koporsója, egy kutyatetem és egy Jézus-szobor is az „értelem hegyén”, a „Fontos Dolgok Halmán” végzi. Akkor vadulnak csak igazán el az események, amikor Sofie-nak az ártatlanságát, a tehetségesen gitározó Jan-Johannak meg az ujját kell feláldoznia… Ehhez a tehetetlen, lázadó, hittel, keserűséggel és gyilkos elszántsággal átszőtt hangulathoz nem is lehetett volna jobb dalokat válogatni, csak Quimbyt. És igenis, a 13 éves kamaszok (13 éves kortól ajánlott az előadás) ne csak a könnyű popslágereket ismerjék, hanem az élet nagy, szívszorító, halálos dolgait, valamint Kiss Tibor zenés verseit is. Hiába bábszínház, nem tinglitangli előadás, hanem szó szerint zenés-bábos pszichothriller kamaszoknak és felnőtteknek.
Semmi – Budapest Bábszínház>>>