Jan Kounen pazar, ízléses és udvarias stílusú szerelmi története két művészóriásról szól. A Coco Chanel és Igor Stravinsky című filmben híres alkotók személyes ügyébe nyer bepillantást a mozinéző. A történet 1913-ban kezdődik, amikor Sztravinszkij csúfosan megbukik Párizsban a Tavaszi áldozat című darabjával . A forradalmi mű túl modernnek, túl radikálisnak bizonyul; a felbőszült közönség zúgolódik és kis híján forrongásba tör ki. Sztravinszkij vigasztalhatatlan, miközben Coco Chanel megbabonázva ül a nézőtéren. A dráma hét évvel később bontakozik ki: a sikeres és gazdag Coco Chanel újból találkozik a zeneszerzővel, aki az orosz forradalom elől menekülve, emigránsként, fillérekből tengeti életét. A vonzalom azonnal felébred közöttük, szikrázik a levegő. Coco felajánlja Garches-ban található házát, ahol Sztravinszkij nyugodtan dolgozhatna. A zeneszerző gyermekeivel és feleségével együtt azonnal odaköltözik. A lázadó zseni, valamint a végletekig független elegancia képviselője között mély és szenvedélyes kapcsolat veszi kezdetét… A káprázatos megvilágításban készült filmben Anna Mouglalis Coco Chanel haute couture darabot viselt, a divatház ékszereivel kiegészítve. A Coco avant Chanel című filmmel ellentétben higgadt, magabiztos, (egy vadul független nő, aki immunis minden lelkiismeret-furdalásra, úgy véli, az ügy egy átmeneti szeszély), kissé túl komolyra sikerült, Coco vad bája elsikkadt. Mads Mikkelsen alakításában a csendben szenvedő házastárs és családapa valamint a lelkes szerető kontrasztja jól kivehető, hiteles. A Chris Greenhalgh novellájából készült filmet ajánlom mindazoknak, akik a lélekemelő, drámai hatás, valamint a könnyű, romantikus között keresnek szórakoztató mozit. A látvány tökéletes, ami a film hosszát tekintve nagy előny s végül csipetnyit elgondolkodtató. Igaz volt? Két művész bonyolult magánéletében akár természetes is lehetett ez a kapcsolat; annyi bizonyos, hogy a Chanel No. 5 illat 1920-ban született. Kapcsolódó cikkek: Avant Chanel Chanel No.5 Megint csíkos