Hiába e-book és űrtechnológia, a dizájnerek újabbnál újabb könyvjelzőket terveznek. Halál a papírfecni-, blokk- és ruhacímke-könyvjelzőkre!
A Propaganda könyvjelzője egy színes gumi, némi extrával és semmi sem gyártási hiba. A gumigyűrűn az egyik kiszélesedés, a BOOKMARK felirattal, azt a célt szolgálja, hogy könnyebb legyen kinyitni a könyvet, a másik kis “hiba”, tulajdonképpen egy nyíl, amivel jelölni lehet, hogy az oldalon éppen hol tartottunk. (Bár igen vonzó ez a színes gumi, én a kacatos fiókban keresek egy postásgumit.) A Propagandának azonban nem ez az első könyvjelző ötlete. Első a segítségért nyújtózkodó kéz, Panik-Design. Kék, lila, sárga, narancssárga színekben kapható.A Kyouei Design “folyékony” könyvjelzője némileg a véres dizájn-vonalba illik, de ettől függetlenül vagy éppen ezért (kinek-kinek ízlése szerint) igen tetszetős. Ugyancsak kettős a megítélése a folyékony könyvjelző azon tulajdonságának, hogy a dizájner mindegyiket saját kezűleg csorgatta… Piros, fekete, szürke színekben kapható.
Yuko Tokuda és Yumiko Komiya igazán a meséket szerethetik, mert könyvjelzőikhez mesét is írtak. Az Abracadabra igen vicces könyvjelző. A használatához a működését kell megérteni. A könyvjelző két “tartálya” között egy kis részen a levegő az egyik feléből a másikba áramlik. A becsukott könyv kiszorítja a levegőt a pisztolyból a levélhez, a könyv nyitásához pedig elég annyi, hogy a megnyomjuk a leveles részt és a levegő átáramlik és kinyitja a könyvet. Színtiszta fizika. És nem csak elmagyarázni bonyolult. Megpróbáltam elképzelni, hogy a 7-es buszon reggeli zsúfoltságban használom… (Designer: Jung-Hyun Lee, Won-Sik Chae & Rhea Jeong) Egyébként pedig virtuális könyvjelző kiállítás.