A Swarovski bécsi üzlete három emeletnyi káprázat. Ellenállni felesleges és egyben lehetetlen is. A Swarovski – szó szerint – ragyogó hely a Kaerntner Strasse árudömpingjében. Már az üzlet külső fala is kristályos csillogásban játszik. A ragyogó Honeycomb kirakathoz több ezer kristály és LED lámpa kellett. A káprázat bent folytatódik. A három emeletnyi csillogásnak nehéz ellenállni, és amíg a Swarovski csillárok ára láttán a vágyak megtorpannak, az ékszerek és a kézműves dolgokhoz használható kristályok veszélyes csábítást jelentenek. A Swarovski ékszerek mellett a felső szinten olyan ékszerek és kiegészítők találhatóak, amelyeket híres divatdiktátorok alkottak és amelyekhez Swarovski kristályokat használtak fel. (A Moet pezsgő pedig mindenféle üvegből remek, ám kristályokkal díszítettből kifejezetten luxus.) Az üzlet azonban több egyszerű kristály-lelőhelynél, számtalan érdekességet és képzőművészeti alkotást tartogat. A 45 különböző kristályból csiszolt párduc, az Eclectic Panthers a kristály sokszínűségét és különlegességét hangsúlyozza – csak egy párduc vásárolható meg, a többi nem eladó -, és a kirakat multimédiás, sárga, kék és piros installációi korunk problémáira reflektál Arne Quinze tolmácsolásában: Japanese Stilthouses. (Kicsit bulvárhír, de érdekes, hogy a képernyőkön felesége, Barbara Becker testrészei láthatóak.) A kristályokon túl igazi csoda a három emeletet összekötő apró, nyolcszögű alumínium lapból álló mozgó fal, a Lake of Shimmer, amely az egyik legzseniálisabb kortárs designer, a japán Tokujin Yoshioka alkotása. A fal mozgása a tófelszín szabálytalan hullámzását és fénytörését idézi, amely nagyon hasonlatos a kristályok csillogásához. A 88 m2-es falon 16.000 apró tükörként viselkedő lapot mozgatnak a mágnesek. A végeredmény egészen olyan, mint amit a természetből ismerünk. A Swarovski osztrák brand. 1892-ben Daniel Swarovski (1862-1956) első kristálycsiszoló gépe megváltoztatta a kristályok felhasználásának addig ismert lehetőségeit. Swarovski hitt abban, hogy ragyogó kristályaira lesz kereslet , ezért 1895-ben a tiroli Wattens-ben megalapította cégét. A cég életében az első áttörést a vágó- és csiszológépek jelentették, amelyek Tyrolit márkanéven kerültek forgalomba és még ma is jó nevű gépek. A kristályok 1931-ben jelentek meg a divat színpadán, ám az igazi áttörést az jelentette, amikor 1956-ban Christian Diorral kezdett együttműködni a cég. Ma már olyan népszerű a Swarovski kristály, hogy minden, magára valamit adó divatkreátor használja kollekciójában.
Cím: Bécs, Kaerntner Strasse 24. Swarovski Wien>>