Az ékszerek, a festmények és a kerámia alkotások közös pontja a női érzékenység. A női szeszély, amelytől minden több lesz, mint ahogyan megismertük. Hiszek a véletlenekben, mármint abban, hogy nincsenek. Róth Anikó képeit és illusztrációit régóta ismertem és szeretem – a fiam a születésekor az egyik barátnőmtől egy Róth Anikó képet kapott, és Weöres Sándor: Az éjszaka csodái szintén kedvencünk lett az elmúlt években. Elbűvölő és megtisztelő volt a feladat, hogy Tóth Anitával és Koloncsák Magdolnával közös kiállítását én nyithattam meg. A kiállítás a Női szeszély címet kapta, hiszen a grafikus-festőművész, a keramikus és az ötvös közös pontja a nőiesség, a női szemlélet és a finom részletek. Tagadhatatlan a híres-hírhedt női radar, amellyel a dolgok mélyét kutajták és a világot önmagukon átszűrve, egyedien mutatják meg. A női szeszélyről nekem először a sütemény jutott eszembe, a habos, az édes, a réteges. A sütemény, amely egyszerűnek mutatja magát, de minden egyes rétege tartogat meglepetést. Utána pedig az a tipikus női, rejtélyes viselkedés – amely gyakran felfoghatatlan a férfiak számára -, pedig nem más az, mint női érzékenység. Olykor ösztönös, olykor tudatos reakció a dolgok lényegére. Koloncsák Magdolna ékszerei nem csak rafináltak, de szellemesek is. Egyedi elgondolással újradefiniálja a medálokat. A nyitható-zárható medálok nagy titka a lelemény, amely szó szoros értelembe vett zár nélkül összetartja a két darabot – éppen úgy, mint két embert a szerelem -, a “kaméleon” ékszerek pedig a cserélhető korongok miatt követik a női kedv és öltözet változásait. Színek és formák úgy tárulnak fel, mint káoszban a harmónia. Jellemző ez a kerámiákra is. Tóth Anita úgy játszik egy merev, törékeny anyaggal, mintha papír lenne. Megváltoztatja színét és szerkezetét. Könnyű női kézzel lelket önt a kerámiába, elvarázsolja és megszelídíti. Róth Anikó pedig a képein a világ valamint Budapest mesés arcát fedi fel. Minden ismerős, de mégsem hétköznapi, megszokott. A festmények láttán egyértelmű, hogy van egy másik világ, amely csak avatott szemnek tárul fel. Nőként nagyon otthonosan éreztem magam a kiállításon, könnyű volt azonosulni a gondolattal és a nézőponttal. A Női szeszélyen jó nőnek lenni, és hiszem, hogy ez a női szeszély a férfiak számára is sok kalandot, meghatározó élményt jelent.
Női szeszély – Róth Anikó, Tóth Anita és Koloncsák Magdolna közös kiállítása Újlipótvárosi Klub-Galéria (1136 Budapest, Tátra u. 20/b.) Megtekinthető:2011. augusztus 26 – szeptember 14-ig, keddtől szombatig 14:00 és 20:00 között (vasárnap és hétfőn zárva) Megközelítése: Pár perc séta a Jászai Mari tértől, Tátra utca-Radnóti Miklós utca sarok, bejárat a Radnóti utca felől.