Nekünk, modern nőknek sikerült a férfiakat és önmagunkat is összezavarni. Luxusra vagy figyelmességre vágyunk? Hol a boldogság kulcsa? Közeledik a Valentin-nap és ilyenkor mindenki – az is, aki hisz a szerelmesek napjába és az is, aki a virág- és csokoládéboltosok remek marketingfogásának tartja -, eltöpreng azon, mivel lepje meg szerelmét. Legyőzhetetlen a késztetés, hiszen örülünk, hogy van szerelmünk, van valaki, akivel megoszthatjuk “az asztalt és az ágyat”. Ezzel azonban nem mindig jár együtt az elégedettség és a felhőtlen boldogság. Nehéz eldönteni, hogy az emberi természetből vagy korunk életritmusából és reklámok által keltett illúzióiból táplálkozik nyugtalanságunk. Miközben kétségbeesetten a boldogságunk kulcsát keressük, munkát adunk a párkapcsolati szakértőknek és a marketingeseknek. (Nem minden hülyeség, amit mondanak.) Egyértelmű, hogy trendváltás történt a korábban hagyományosnak hitt párkapcsolatokban. Nem egyértelmű mire vágyunk mi, “modern, dolgozó nők“: kirívó luxusra vagy apró, de megkapó figyelmességre. A párkapcsolatokban megjelenő markáns változások világosan nyomon követhetőek, éppen ezért a Lindor, a Lindt ikonikus csokoládéja évről-évre újabb szempontból próbálja kutatni, megmutatni az okokat és a miérteket. Emily Dubberley, szociológus és párkapcsolati szakértő, a változásokat azzal magyarázza, hogy a szerelmet és a romantikát is utolérte a 21. századi életstílus: “A régi elveken alapuló romantika az alázatos női lelket vette alapul, amely mindenkor alárendelte magát a férfinak. Ezzel szemben ma a nők többsége dolgozik és sokszor jóval többet keres párjánál. A nők többsége ma egyenrangú párkapcsolatra vágyik. Ez korunk romantikájára is rányomja bélyegét, ahol a gondolat és a figyelmesség számít igazán a nőknek, nem pedig a pénz.” Az “Újromantika” feltételezi, hogy a mai rohanó hétköznapokban már nem csupán a drága, szimbólumokkal teli, régimódi romantika varázsolja el a nőket. Sőt! A Lindor felmérésből az is kiderül, hogy a karrierjüket építő, ám valódi érzelmekre vágyó nők számára sokkal vonzóbb és meghatóbb az egyszerű, de közvetlen figyelmesség. A túlságosan nagy gesztusok inkább gyanakvást, mint felhőtlen örömöt hoznak a női lélekben, – az eredeti angol felmérés szerint a nők 78%-ában. Manapság többet ér egy apró, de valóban szívhez szóló ajándék, mint a méregdrága, személytelen meglepetések. A nők leginkább arra vágynak, hogy a férfi egyedi, közös emlékeket felidéző meglepetést találjon ki, ami csak neki szól. A nők 98 %-a úgy véli, hogy az apróságok mutatják meg igazán, mennyire fontos a férfinak. (Megerősítés és visszaigazolás nélkül semmik vagyunk…) Persze, kell egy kis hazabeszélés is, különben mi értelme lenne ilyen tanulmányokat készíttetni. Tehát úgy tűnik, az apró, figyelmes gesztusokkal sokkal inkább életben lehet tartani a romantikát rohanó hétköznapjainkban. S ehhez akár elég lehet kedvesünket meglepni kedvenc csokoládéjával és miért ne lehetne ez a lágyan olvadó Lindor csokoládégolyó? (A Lindor finom, engem sohasem lehet megsérteni egy dobozzal.) Akad példa a mai felgyorsult világban is nemes, már-már túlzó gesztusokra. 2007-ben egy 21 éves brooklyn-i webdesigner, Patrick Mober, a mára már legendává vált multimédiás kereséséről lett híres. Egy kipirosodott arcú utas után kutatott, akit az 5-ös számú városi vonaton pillantott meg. Szerelem volt első látásra. Gyorsan összeállított egy weboldalt (www.nygirlofmydreams.com) és csodák-csodájára egy 8 milliós városban 48 órán belül megtalálta álmai nőjét. A visszhang hatalmas volt és állítólag a románc még mindig tart köztük. (Csajok, van remény! Vannak még lovagok! Engem egy brillgyűrűvel sem lehet megsérteni.) Te mit szeretnél Valentin-napra? Cseppnyi luxusra vagy apró figyelmességre vágysz?